Όποτε τυχαίνει να συζητώ με αναζητούντες εργασία που δεν έχουν την ιδανική κατάληξη στην αναζήτησή τους, παρατηρώ ότι τους χαρακτηρίζει ένα κοινό σημείο, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον. Ποσοστό 100% του χρόνου τους «επενδύεται» μπροστά σ’ έναν υπολογιστή, με τους ίδιους να αποστέλλουν το βιογραφικό τους, ξανά και ξανά, σε εκατοντάδες online αγγελίες. Η λύση, παρ’ όλα αυτά, βρίσκεται πολύ πιο μακριά από αυτήν την πρακτική.

Αν ψάχνετε εναλλακτικά τις βέλτιστες πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να «κερδίσετε πόντους» στην αναζήτησή σας… αυτά είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή tips για να στηρίξουν τις ενέργειές σας:

Το θέμα δεν είναι Τί ξέρεις, αλλά Ποιον ξέρεις

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ένας φίλος ή συνάδελφος θα σας συστήσει οπωσδήποτε για μια θέση (επειδή ξέρει κάποιον που ξέρει κάποιον) ή ότι αυτό από μόνο του είναι αρκετό. Η σύσταση, απλώς, μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα, ώστε να εξασφαλίσετε τη συνέντευξη που θα σας παρέχει, σε δεύτερο χρόνο, την ευκαιρία που χρειαζόσασταν για να αποδείξετε την αξία σας. Γι’ αυτό φροντίστε, σε κάθε συζήτησή σας με φίλους, γνωστούς και παλιούς συναδέλφους, να τους υπενθυμίζετε σχετικά συχνά, αλλά πάντα διακριτικά (χωρίς να τους βαραίνετε) πως ψάχνετε για εργασία και να δικτυώνεστε όσο το περισσότερο δυνατόν. Η δικτύωση είναι το Α και το Ω στην όλη διαδικασία.

Συντονίστε το Πρόγραμμά σας, Υπέρ σας

Οποιαδήποτε ενέργεια του προγράμματός σας, καλό θα ήταν να την οργανώνετε πρώτα και μάλιστα, να θέτετε σωστές προτεραιότητες. Έτσι, θα γνωρίζετε τα επόμενα ραντεβού σας, θα προετοιμάζεστε κατάλληλα και εγκαίρως, κι η επιτυχία τους, θα περνάει από το χέρι σας και δεν θα καθορίζεται μόνο από παράγοντες όπως τύχη, συγκυρίες, κ.λπ.. Προσπαθήστε να μην γίνετε αναβλητικοί και αφήστε απαραίτητους χρόνους μες την εβδομάδα σας, για να μην καταλήξετε να ξεχνάτε και να παραγκωνίζετε σημαντικές δράσεις.

Ενημερώστε τα Προφίλ σας!

Το θέμα δεν είναι απλά να ελέγχετε τους λογαριασμούς σας στα Social Media συχνά (μία φορά την εβδομάδα το ελάχιστο, ιδανικά κάθε μέρα!!!) – ειδικά το LinkedIn σας, το θέμα είναι να τους έχετε ενημερωμένους κιόλας. Το προφίλ σας, είναι το νο.1 εργαλείο προβολής σας και marketing για να σας φέρει πολλά βήματα πιο κοντά στον επόμενο εργοδότη σας. Αξιοποιήστε, επίσης, τα groups και τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται σε αυτά, λαμβάνοντας θέση και έχοντας άποψη (όπου και όπως χρειάζεται). «Ακολουθήστε» εταιρείες ώστε να ενημερώνεστε καθημερινά για τα νέα τους και τις θέσεις που ανοίγουν, ώστε να είστε ένα βήμα πιο κοντά στις εξελίξεις. Όλη αυτή η παρουσία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για τον μελλοντικό εργοδότη σας.

Χτίστε το Brand σας.

Ο υποψήφιος που θα συμμετάσχει π.χ. σε μια Ημερίδα Καριέρας και περπατά με αυτοπεποίθηση γνωρίζοντας τί μπορεί να προσφέρει σε μια εταιρεία, φαίνεται. Και σαφώς, κατέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με όλο τον υπόλοιπο κόσμο που μπορεί ακόμα να μην γνωρίζει τι θέλει και πώς να το αποκτήσει. Επενδύστε στον εαυτό σας και αφιερώστε χρόνο στο χτίσιμο του brand σας. Γνωρίστε τι σημαίνει εθελοντισμός, πρακτική, και ελάτε σε επαφή με συμβούλους. Συζητήστε και αναζητήστε να μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε για εσάς και τις δυνατότητές σας. Διαμορφώστε τα αυτά σε μια καλή λεκτική παρουσίαση και προετοιμαστείτε να βγείτε εκεί έξω και να πείτε: «Αυτός είμαι και αυτά μπορώ να κάνω και να προσφέρω».

Το βιογραφικό, πλέον, δεν είναι το μόνο ή το πιο σημαντικό εργαλείο στη διαδικασία της αναζήτησης εργασίας. Αν έχετε 40 ώρες την εβδομάδα (όσο θα σας έπαιρνε μια 8ωρη απασχόληση) να επενδύσετε στο brand σας, όπως βλέπετε παραπάνω, έχετε πολλά άλλα πράγματα να φροντίσετε εκτός από την αποστολή ενός βιογραφικού.

Ξεκινήστε δουλειά!!! 

Copyright:Alexandru Nika, www.shutterstock.com

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Παρακαλούμε διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια που το περιεχόμενό τους δεν συμμορφώνεται με αυτούς τους όρους, είναι υβριστικά ή προσβλητικά, θα διαγράφονται. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που τηρείτε την πολιτική εύρυθμης λειτουργίας και διαλόγου της σελίδας μας.

Αφήστε το σχόλιό σας…