Ποια είναι τα κυριότερα «συστατικά» που αναζητά κάποιος όταν ψάχνει εργασία; Λογικά τα γνωρίζετε από πρώτο χέρι – καλύτερο μισθό και θέση/τίτλο, κοινώς περισσότερες ευκαιρίες για ανέλιξη, καθώς και την ευκαιρία να ισορροπεί μεταξύ της εργασίας και της προσωπικής του ζωής.

Για την ακρίβεια και σύμφωνα με την νέα έρευνα του Glassdoor, οι Αναζητούντες Εργασία επικεντρώνονται στους παρακάτω 5 Παράγοντες, όταν κοιτούν αγγελίες εργασίας:

67% – Μισθός

63% – Παροχές

59% – Περιοχή Εργασίας

43% – Μετακίνηση

32% – Κριτικές Εργαζομένων

Δεν αποτελεί έκπληξη, ασφαλώς, το γεγονός ότι ο μισθός είναι ο νούμερο 1 παράγοντας ενδιαφέροντος και τελικής απόφασης. Φυσικά, αυτό συμβαίνει περισσότερο σε αγγελίες του εξωτερικού, όπου αναφέρεται ο ετήσιος μισθός για την θέση στο τέλος της αγγελίας, αν και πλέον αυτό έχει αρχίσει και εφαρμόζεται και στην Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά, τα ποσοστά διαφέρουν μεταξύ αντρών και γυναικών, αφού οι γυναίκες φαίνεται να τους ενδιαφέρουν περισσότερο τα ευέλικτα ωράρια και η περιοχή της εργασίας.

Επίσης αξιοσημείωτα είναι τα ποσοστά που εμφανίζουν οι 5 Παράγοντες που κινητοποιούν τους Αναζητούντες Εργασίας να Αιτηθούν για μία Θέση

48% – Ελκυστικές Παροχές & Προνόμια

47% – Άνετη Μετακίνηση

46% – Υψηλός Μισθός

43% – Ισορροπία Εργασίας/Προσωπικής ζωής

41% – Ευελιξία Εργασίας απ’ το Σπίτι

Αν εξετάσουμε προσεκτικά τη διαφορά του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν οι υποψήφιοι από την αναζήτηση αγγελιών, μέχρι την απόσταση της επιλογής μιας αγγελίας και της αίτησης σε αυτή, τότε μόνο αντιλαμβανόμαστε πραγματικά την προτεραιότητα που κυριαρχεί στην απόφασή τους. Και αυτό είναι που τελικά μετράει και θα παίξει τον σημαντικότερο ρόλο στην εκκίνηση ενός ολόκληρου κύκλου εμπειρίας επιλογής και στελέχωσης από την μεριά των εταιρειών.

Εξίσου σημασία έχει να δώσουμε στους 3 από τους 5 παράγοντες της δεύτερης λίστας, όπου έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής που επιθυμούν να έχουν οι υποψήφιοι. Αυτό κι αν δίνει στις εταιρείες ένα καλό κίνητρο για να επενδύσουν και να καταφέρουν να προσελκύσουν ταλέντα. Υψηλόβαθμο στέλεχος επιλογής ταλέντων της Glassdoor, μάλιστα, δήλωσε πως παραπάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων επιθυμούν απόλυτη διαφάνεια από την πλευρά του εργοδότη, είτε όσον αφορά στην αμοιβή είτε στην εξέλιξη και προσωπική ανάπτυξη των εργαζομένων. Και υποψήφιοι που πραγματικά έχουν έρθει να διεκδικήσουν μια θέση, συνήθως είναι «καλά διαβασμένοι», αναζητώντας πολλές περισσότερες πληροφορίες για τον μελλοντικό τους εργοδότη, από την αγγελία και μόνο. Αυτό σημαίνει ότι οι πληροφορίες είναι εκεί έξω, μαζί με κριτικές και εμπειρίες που θα σας κάνουν να πάρετε την απόφασή σας έχοντας μια πολύ πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Η έρευνα διεξήχθη τον Μάιο του 2018 σε 1.151 ενήλικες, άνω των 18 ετών, που απασχολούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, καθώς και σε πλήρη ή ημι-απασχόληση. Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Της Έθελ Αγγελάτου

Copyright: www.shutterstock.com