“Αν παρατηρήσετε την εξέλιξη που έχει προκύψει στην όλη διαδικασία της αναζήτησης εργασίας και πώς αυτή έχει ψηφιοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, θα δείτε ότι οι υποψήφιοι πλέον κάνουν πραγματικά έναν απίστευτο αγώνα για να μη μείνουν πίσω..”

Αυτά και πολλά άλλα σχολιάστηκαν στο Α’ Μέρος του άρθρου, ειδικά όσον αφορά σε μερικά διαχρονικά tips συμβούλων καριέρας που σας ανέφερα. Συνεχίζω, λοιπόν, με μερικά ακόμη…

Προσθέστε links που παραπέμπουν στα σημεία αναφοράς σας. Στο LinkedIn profile σας, σε κάποιο blog ή personal site που ενδεχομένως διατηρείτε. Αυτό κι αν θα τους τραβάει το ενδιαφέρον, εφόσον οι περισσότεροι recruiters πλέον τα διαβάζουν σε ψηφιακή μορφή και μπορούν άμεσα να επισκεφθούν πού τους παραπέμπετε. Έτσι, ακόμα και η γραφή του περιεχομένου φαίνεται λιγότερο βαρετή.

Αντιμετωπίστε το βιογραφικό σας σαν ένα μυθιστόρημα που θα ξεφυλλίσει ο αναγνώστης του και θα αναζητήσει να μάθει την πορεία του κεντρικού ήρωα. Αντί για να έχουν μπροστά τους ένα απλό χρονολόγιο, τι θα λέγατε να μπορούσαν στην «εκκίνηση της ιστορίας» να βρουν 2-3 σταθμούς της καριέρας σας, με επιτεύγματα που επιλέξατε να τους εξιστορήσετε;

Μην αναλωθείτε σε απλές δεξιότητες που πλέον γνωρίζει να διαχειρίζεται ο καθένας, όπως το Microsoft Office. Εσείς κι όλος ο πληθυσμός της Ελλάδας, δηλαδή, που αναζητά θέση γραφείου στο business. Προσθέστε, καλύτερα, αν κατέχετε δεξιότητες χειρισμού υπολογιστών που έχουν να κάνουν π.χ. με Social Media, digital marketing, κώδικα προγραμματισμού, κ.ά.

Τις ξένες γλώσσες σας μην ξεχάσετε και προσθέστε σίγουρα και την μητρική σας. «Πιάνεται» και αυτή. Αν τώρα, γνωρίζετε τα βασικά και κάποιας επιπλέον γλώσσας, επειδή ασχοληθήκατε ένα εξάμηνο στη σχολή ή δύο έτη στο γυμνάσιο ή το λύκειο, θα πρότεινα να την παραλείψετε, εκτός αν τη χρησιμοποιείτε ακόμα έστω και λίγο.

Μα, πάνω απ’ όλα, αναλωθείτε και με το παραπάνω στην επανάληψη και αναθεώρηση της σύνταξης του πιο σημαντικού marketing εργαλείου σας – του βιογραφικού σας! Κάθε αγγελία που διαβάζετε σαν κάνει πιο γνωστικό και έμπειρο στο τι αναζητά η αγορά. Αυτό και μόνο, σας δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε το περιεχόμενό του και τον τρόπο που είχατε επιλέξει να το συντάξετε ώστε να «πουλάει» αποτελεσματικά το brand σας. Αν, όμως, μπείτε και στη διαδικασία να αναζητήσετε σχόλια και κριτική από κοντινούς σας ανθρώπους που εμπιστεύεστε ή και όσους έχουν εμπειρία στο αντικείμενό σας, αυτό πραγματικά θα το απογείωνε! Δεν εννοώ φυσικά ότι θα σταθείτε στα σχόλια όλων – συγκεντρώστε τα όμως, δείτε πού συγκλίνουν, χρησιμοποιείστε την κρίση σας και κάντε κατόπιν τις ανάλογες διορθώσεις. Όπως κι ο Neel Somani, όπου άρχισε να λαμβάνει αμέτρητες προτάσεις πρακτικής από Google και άλλες μεγάλες εταιρείες.

Δώστε βαρύτητα εκεί που πρέπει – δεν σημαίνει ότι τα bullets που χρησιμοποιείτε χρειάζεται να είναι απαραίτητα περισσότερα στην τρέχουσα εμπειρία και να μειώνονται καθώς αναφέρετε παλιότερες θέσεις σας. Ναι, αυτό λέει η λογική, αλλά θα σας πρότεινα να συμπεριλάβετε λιγότερα σε θέσεις που απασχοληθήκατε για «ένα χαρτζιλίκι» ή που δεν εκτιμήσατε τόσο και να αυξήσετε όσα αφορούν σε θέσεις που δώσατε τον καλύτερό σας εαυτό.

Τέλος, το αισθητικό μέρος του βιογραφικού είναι κάτι που απασχολεί ελάχιστους recruiters. Μην επενδύσετε γραφιστικά στο προϊόν σας, εκτός αν το αντικείμενό σας είναι συναφές και μέσω μιας τέτοιας επιλογής, θα αποδεικνύονται παράλληλα κι οι δεξιότητές σας. Σε αντικείμενα όμως που δεν αγγίζουν τόσο τον καλλιτεχνικό, τεχνικό ή σχεδιαστικό κλάδο, προτιμήστε βιογραφικά με απλό, λιτό και κατανοητό format. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, πως κύριος στόχος σας δεν είναι να τους εντυπωσιάσετε γραφιστικά, αλλά να αντιληφθούν εύπεπτα την πορεία, τα διαπιστευτήρια και τη δυνατότητά σας να (συν)εργαστείτε μαζί τους. Αν καταλήξουν να εντυπωσιαστούν οπτικά και ξεχάσουν το επιτεύγματά σας, τότε ποιο το νόημα; Αφήστε το περιεχόμενό σας να λάμψει, λοιπόν.

Της Έθελ Αγγελάτου

Copyright: www.shutterstock.com