Ευγένεια και καλοί τρόποι έχουν άμεση σχέση με την ανέλιξή μας ~ fact!

Οι τρόποι μας και η καλή διαγωγή μπορούν σίγουρα να μας βοηθήσουν να ανεβούμε σκαλοπάτια στην επαγγελματική μας πορεία, αλλά συντελούν και στο να είμαστε πιο ευχάριστοι στους συναδέλφους μας. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της εταιρίας στελέχωσης Accountemps, περισσότεροι από οκτώ στους 10 (85%) ερωτηθέντες της έρευνας αναφέρουν ότι η ευγένεια  επηρεάζει τις προοπτικές σταδιοδρομίας ενός ατόμου. Ας το δούμε όμως από μία άλλη οπτική γωνία: οι πράξεις που ΔΕΝ  πρέπει να κάνουμε και τα λόγια που ΔΕΝ πρέπει να πούμε!

Κοινά λάθη συμπεριφοράς

Ποιοι θεωρούνται λοιπόν «κακοί» τρόποι συμπεριφοράς στον χώρο εργασίας; Σε ένα γραφείο υπάρχουν ορισμένες κοινές παραβιάσεις και σίγουρα όλοι μας έχουν έναν τέτοιο συνάδελφο που τις εφαρμόζει.

  • Χρήση της ανοιχτής ακρόασης. Φυσικά και μπορούμε να μιλάμε στο τηλέφωνο ειδικά όταν το απαιτεί και η δουλειά μας,  αλλά για ποιο λόγο να ακούμε όλοι τη συζήτηση, όταν δεν μας αφορά; (36%)
  • Ενας συνάδελφος κάνει κύκλους ή περιφέρεται άσκοπα στο χώρο την ώρα που μιλάει στο τηλέφωνο. Ναι, υπάρχουν και εκείνοι που όταν μιλάνε στο τηλέφωνο πρέπει να γράφουν χιλιόμετρα ταυτόχρονα! (23%)
  • Αν και έχει προβλεφθεί χώρος κουζίνας όπου τρώμε όλοι, υπάρχει πάντα ένας που προτιμάει να μην αφήσει την καρέκλα του γραφείου του ούτε λεπτό. (15%)
  • Η ακαταστασία είναι σήμα κατατεθέν του! Ο μοναδικός που μπορεί να βρει ένα έγγραφο ή που ξέρει πού είναι αυτό που ψάχνει είναι εκείνος. Αν επιχειρήσεις να ψάξεις κάτι απλά θα χάσεις τον χρόνο σου. (14%)
  • Μπορείς να ακούσεις το κινητό του να χτυπάει και από τον κάτω όροφο. Είναι εκείνος που σου μιλάει ψιθυριστά αλλά ο ήχος του τηλεφώνου του είναι πάντα ο πιο δυνατός και διαπεραστικός. (8%)

Οι πιο… λάθος ερωτήσεις να κάνεις στον manager σου

  • «Γιατί πρέπει να το κάνω εγώ αυτό;» Αυτό δείχνει κακή εργασιακή συμπεριφορά και πως ο εργαζόμενος θέλει να έχει την μικρότερη συμμετοχή σε ένα project γιατί απλά… βαριέται.  
  • «Αν το κάνω, θα πάρω αύξηση;» Είναι πιο πιθανό και ρεαλιστικό να πάρουμε αύξηση για τη συνολικότερη αναβαθμισμένη απόδοσή μας παρά για μία μεμονωμένη εργασία ή πρωτοβουλία.  Σωστά;
  • «Και… τι μισθό παίρνεις;» Να μία πολύ προσωπική ερώτηση που δεν πρέπει να κάνουμε σε κάποιο συνάδελφό μας, πόσο μάλλον στον manager μας!

Image - μία «εικόνα» χίλιες λέξεις

Αν θέλουμε να γίνουμε ένας εξαιρετικά ευγενής συνάδελφος, υπάρχουν μερικοί απλοί τρόποι για να ενισχύσουμε την εικόνα μας, να εκτινάξουμε την ήδη δυνατή μας φήμη αλλά και να βελτιώσουμε ενδεχομένως μία τυχόν αμαυρωμένη εικόνα.

  • Κεφάλαιο «Κουτσομπολιό». Ο μέσος εργαζόμενος ξοδεύει περίπου 65 ώρες ετησίως στο κουτσομπολιό εντός του χώρου εργασίας σύμφωνα με τη μελέτη που πραγματοποίησε στη Equisys. Όσο δελεαστικό και αν είναι το κους κους, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι συχνά αποτελεί την αρχή ενός κακού, που ως γνωστόν, αυτού, μύρια έπονται.
  • Αυτοέλεγχος. Εχει μεγάλη σημασία να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας, ανεξάρτητα από το πόσο αγχωτική ήταν η ημέρα που είχαμε ή πόσο απαιτητικός είναι ο προϊστάμενός μας ή οι συνεργάτες μας. Υπερβολικές αντιδράσεις όπως εκρήξεις,  φωνές, κλάματα ή ακόμη και απειλές, καλό είναι να προορίζονται εκτός γραφείου! Αν, παρ’ όλα αυτά, φτάσουμε στα όριά μας και κινδυνεύουμε να βγούμε εκτός εαυτού, πρέπει να «εξαφανιστούμε». Αν δεν γίνεται να φύγουμε για λίγο, καλό είναι να πάρουμε μια βαθιά ανάσα και παραμείνουμε ήρεμοι και συγκεντρωμένοι ώστε να βρούμε μία λύση στο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Εξάλλου, ποιος θέλει να κάνει παρέα με τον «φωνακλά» του γραφείου;
  • Go with the flow! Ας αφήσουμε την κουλτούρα και το ύφος του γραφείου που έχει διαμορφωθεί ήδη από τους παλαιότερους εργαζομένους,  να μας καθοδηγήσουν στο πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε. Αυτή είναι η πιο ασφαλής μέθοδος.

https://www.careerbuilder.com/advice/could-your-manners-impact-your-career

Της Μίας Κόλλια

Main photo: www.shutterstock.com