Το κανάλι που ξεκίνησε απλώς σαν ένας τρόπος για να βλέπουμε βιντεάκια και να ακούμε μουσική, έχει εξελιχθεί σε πλατφόρμα με επαγγελματική υπόσταση. Τι πρέπει να ξέρουμε αν θέλουμε να  το κάνουμε να «δουλεύει» για εμάς;

Είναι φοβερό το πώς ένα κανάλι όπως το YouTube εξελίχθηκε σε μια πλατφόρμα που μπορεί να λειτουργήσει ως προβολή της δουλειάς σου, να τραβήξει νέους συνεργάτες και εργοδότες, ή να σου φέρει έξτρα εισόδημα. Χαρακτηριστικό αποτελεί ότι μέχρι και αναγνωρισμένα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης ενσωματώνουν πλέον μαθήματα χρήσης του YouTube, όπως ένα Πανεπιστήμιο της Γερμανίας, που ξεκίνησε ειδικό workshop.

«Άσε μας τώρα με το… unboxing»

Πολλές ιδέες που στην αρχή φαίνονταν λίγο… χλιαρές, αδιάφορες ή «άσε μας τώρα», εξελίχθηκαν για τους εμπνευστές τους πολύ καλά από επαγγελματική άποψη. Τρανό παράδειγμα είναι το unboxing όπου έβγαλε στην αγορά της τεχνολογίας μια νέα φουρνιά ορκισμένων γκατζετάκηδων, ή η μόδα του vlog που εξυπηρέτησε τις επαγγελματικές βλέψεις πολλών ανθρώπων που μπόρεσαν έτσι να εκφράσουν το πάθος τους. Και επειδή οι εταιρείες βρίσκουν εύκολα ανθρώπους με σχετικές γνώσεις αλλά δύσκολα ανθρώπους με πάθος, το να μπορείς να δείξεις το πάθος σου κάπου δεν είναι καθόλου αδιάφορο.

Δεν ξέρεις ποτέ ποιος σε βλέπει

Πάντα είχε το YouTube πολυπληθές κοινό αλλά τα τελευταία χρόνια (και κυρίως από τότε που το εξαγόρασε η Google) βρίσκεται στις πρώτες θέσεις του παγκόσμιου web traffic. Οι χρήστες του ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο, ενώ περισσότερο από το 70% των views γίνονται από το κινητό. Και το κυριότερο είναι ότι αποτελεί μια πλατφόρμα που δεν χρειάζεται να είσαι μέλος για να δεις το περιεχόμενό της (ενώ σε facebook, LinkedIn κλπ πρέπει να έχεις λογαριασμό για να έχεις πλήρη πρόσβαση), άρα οι ιδέες  διαχέονται πιο ελεύθερα και πιο μαζικά.

Youtube

Πάμε στο ζουμί: Ο δεκάλογος της επιτυχημένης σελίδας στο YouTube

  1. Ταίριαξε το ύφος του καναλιού σου με το ύφος του επαγγέλματός σου. Οι ηθοποιοί έχουν πιο καλλιτεχνικά, χωρίς περιορισμούς κανάλια. Αν εσύ στοχεύεις σε πιο εταιρικό κοινό, πρέπει το προφίλ σου (εμφάνιση, ομιλία, σκηνικό) να είναι λίγο πιο corporate.
  2. «Η επιτυχία στο YouTube εξαρτάται από το περιεχόμενο – αλλά και από το πόσο δικτυωμένοι είστε και με ποιον». Τάδε έφη Kai Fischbach, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Γερμανίας που παραδίδει μαθήματα σχετικά με την πλατφόρμα. «Έστω και δύο subscribers αν έχεις, αν είναι ο Barack Obama και ο Bill Gates, είναι αρκετοί».
  3. Κάνε καλή έρευνα. Αν υπάρχει ακριβώς ίδιο κανάλι με το δικό σου, οι πιθανότητές σου να ξεχωρίσεις είναι πιο λίγες. Διαφοροποιήσου, βρες στον εαυτό σου αυτό που σε κάνει μοναδικό.
  4. Χρησιμοποίησε τα κατάλληλα εργαλεία, όπως το Tubebuddy, το VidIQ και πολλά ακόμα που θα δεις στο επόμενο θέμα που ετοιμάζουμε για σένα. Stay tuned.
  5. Δεν είναι μόνο η καλή κάμερα, ο φωτισμός και το επαγγελματικό μοντάζ σημαντικά. Αυτά τα ξέρεις και μόνος σου. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι καλές συνεργασίες, να συνδεθείς δηλαδή με άλλα αντίστοιχα κανάλια που σου αρέσουν και να βοηθάτε ο ένας τον άλλον.
  6. Μείνε ενεργός. Μην κάνεις μέρες ή εβδομάδες να επισκέπτεσαι τη σελίδα σου. Παρακολούθησε την ανταπόκριση που έχεις, δες τυχόν σχόλια που σου αφήνουν και κάνε διάλογο με τους σχολιαστές, ή ευχαρίστησέ τους αν γράφουν κάτι κολακευτικό. Θα αυξήσει την επισκεψιμότητά σου.
  7. Στόχευσε σε subscribers. Δώσε με την ουσία των βίντεό σου κίνητρο στον κόσμο να κάνει εγγραφή στο κανάλι. Σε κάθε βίντεο μπορείς να θυμίζεις με τον δικό σου τρόπο και την δυνατότητα εγγραφής.
  8. Ένωσε τα social media σου. Βάλε link από το YouTube σου προς τις επαγγελματικές σου σελίδες ή το LinkedIn σου, και αντίστροφα. Αφού τα έχεις, ας τα ενώσεις μεταξύ τους.
  9. Φτιάξε ένα (ή περισσότερα) concept. Για παράδειγμα ανέβαζε ένα βίντεο κάθε Παρασκευή φτιάχνοντας την ενότητα: Η Συμβουλή της Παρασκευής. Και δώσε στο βίντεο έναν τίτλο με λέξεις-κλειδιά που θα τραβήξουν την προσοχή. Για παράδειγμα, αντί να πεις: Συμβουλές content marketing, πες: Απογείωσε το content marketing σου τώρα!
  10. Δείξε τι ξέρεις. Τελειώνουμε αυτή τη συμβουλή. Ενώ σε άλλες πλατφόρμες συνήθως γράφεις αυτό που ξέρεις, στο YouTube μπορείς κυριολεκτικά να δείξεις αυτό που ξέρεις. Είναι οπτικό το θέμα. Δείξε τι ξέρεις λοιπόν, δείξε τον καλύτερό σου εαυτό και καλή επιτυχία!

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com