0
Shares

Πώς διαμορφώνεται το business traveling στη νέα εποχή; Πώς το ταξίδι γίνεται κομμάτι της δουλειάς; Δέστε τις ζώνες σας και φύγαμε να δούμε.

«Αχ, σε στέλνει ταξίδια η εταιρεία σου; Τι ωραία». Μακαρισμοί που έρχονται, κάθε φορά που κάποιος μπορεί να πει ότι θα φύγει ταξίδι για δουλειά. Είναι όμως πραγματικά τα ταξίδια για δουλειά η υπέρτατη τύχη που μπορεί να έχεις; Τότε γιατί οι άνθρωποι που κάνουν επαγγελματικά ταξίδια βρίσκουν την διαδικασία κουραστική και ανιαρή; Τι σημαίνει τελικά το “business traveling” και πώς άλλαξε τα τελευταία χρόνια;

Στα καλά της υπόθεσης
Όσο κουραστικό κι αν είναι ένα ταξίδι εκτός έδρας, δεν παύει να προσφέρει μια φοβερή ευκαιρία να ξεμουδιάσεις. Ακόμα και να μην καταφέρεις να κάνεις τουριστική επιδρομή στο μέρος προορισμού, οι νέες παραστάσεις σίγουρα σε αναζωογονούν και εμπλουτίζουν τις εμπειρίες σου. Και μόνο που θα λείψεις λίγο από το ρουτινο-φόρο γραφείο σου, κάτι είναι.

Τα όχι τόσο καλά νέα
Δεν είναι όλα τα επαγγελματικά ταξίδια συνυφασμένα με περπάτημα στις Champs-Élysées μέχρι να φτάσεις το συνεδριακό κέντρο, ενώ εσύ χαζεύεις τον κόσμο, και σου πέφτει ο χαρτοφύλακας και ένας ευγενής ντόπιος σκύβει και σε βοηθάει, με ρομαντικές ψαλμωδίες να ηχούν στον αέρα. Μερικές φορές είναι: ξυπνητήρι, χάραμα, τρέξιμο, αεροδρόμιο, τρέξιμο, συνέδριο/meeting/ έκθεση, τρέξιμο, αναφορά στην εταιρεία, ψάξιμο, ξανά τρέξιμο και δείπνο με ξένους την ώρα που εσύ ονειρεύεσαι μόνο το κρεβάτι σου. Και τρέξιμο – δεν ξέρω αν το ανέφερα.

Η επίδραση των millennials
Οι millennials, η νέα αυτή εργατική δύναμη (μπορεί να είσαι και εσύ μέσα σε αυτούς) αλλάζει το σκηνικό του business travelling. Το γεγονός ότι παντρεύονται και κάνουν παιδιά πολύ αργότερα απ’ ότι παλιότερες γενιές, τους καθιστά πιο ευέλικτους και ελεύθερους. Η εξοικείωση τους με την τεχνολογία τους δίνει δυνατότητες αξιοποίησης ενός ταξιδιού πολύ μεγαλύτερες (τα bookings, οι χάρτες σε μια ξένη χώρα, ακόμα και το πού θα φάνε ή πώς θα μετακινηθούν, όλα λύνονται πλέον με ένα tap στην οθόνη). Η τάση τους για εξερεύνηση, δίνει νόημα στη μετακίνηση. Η παγκόσμια φύση τους, τους κάνει πιο ευπροσάρμοστους. Και το βασικότερο: το ταξίδι για τους millennials εξελίσσεται σε ένα μείγμα που έχει αρχίσει να γίνεται γνωστό ως… bleisure.

Περί bleisure ο λόγος
Παλιότερα μπορεί να σε ρωτούσαν στο αεροδρόμιο: «Ταξιδεύετε για δουλειά ή αναψυχή»; Πλέον οι διαχωριστικές αυτές γραμμές έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν. Το bleisure βγαίνει από τις λέξεις business και leisure, και οι millennials το ξέρουν καλά γιατί οι ίδιοι το εφαρμόζουν. Ακόμα και το πιο αυστηρό ταξίδι δουλειάς μπορεί να είναι μια ευκαιρία αναψυχής. Πολλοί είναι αυτοί που παίρνουν μια-δυο ή περισσότερες μέρες έξτρα, για να καταφέρουν να συνδυάσουν την δουλειά με την ευχαρίστηση και την γνωριμία με ένα ξένο μέρος. Έρευνα της Expedia έδειξε ακριβώς αυτό: οι millennials επεκτείνουν πιο εύκολα ένα business trip δίνοντάς του υπεραξία μέσα από την αξιοποίηση του προσωπικού τους χρόνου. 62% των ερωτηθέντων μεταξύ 18 και 30 χρονών το έχει κάνει, σε αντίθεση με το 51% των εργαζομένων 31-45 χρονών και το 37% των εργαζόμενων 46-65 χρονών.

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com

0
Shares