Ζούμε πια στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε τι που λέμε ή γράφουμε, μένει στη μνήμη υπολογιστών και ανθρώπων και μας ορίζει. Για αυτό, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το πώς διαχειριζόμαστε τη διαδικτυακή μας εικόνα και μάλιστα πρέπει να μπορούμε να την εκμεταλλευθούμε με τον καλύτερο τρόπο για να ωφεληθούμε επαγγελματικά. Η επαγγελματική μας εικόνα ή σελίδα μπορεί να αποβεί ένα ισχυρό όπλο. Και η πιο οικονομική διαφήμιση!

  1. Δημιουργούμε ένα ελκυστικό προφίλ

Όταν κάποιος σε γνωρίζει και σε εμπιστεύεται, είναι ανοιχτός και απέναντι στην επαγγελματική σου ιδιότητα. Αν σε γνωρίζει λίγο, καλό είναι να του συστηθείς με… κομψότητα. Επιλέγουμε μια αξιοπρεπή φωτογραφία μας και έξυπνες εικόνες για cover αφού αυτές μαρτυρούν και την προσωπικότητά μας. Δίνουμε επίσης όσες περισσότερες και σαφείς πληροφορίες γίνεται στο about μας.

2. Δημοσιεύουμε «δημοσίως»

Στόχος μας είναι να ενημερώνονται οι φίλοι και γνωστοί μας για την επαγγελματική μας πορεία και τους στόχους μας. Δεν έχει νόημα να κρυβόμαστε – ο ευθύς, ευγενικός, λόγος είναι η καλύτερη προσέγγιση.

3. Συνδεόμαστε με το facebook messenger

Λειτουργεί σαν email, και ακόμα καλύτερα. Μπορείς να στείλεις φωτογραφίες και κείμενα αλλά και να ανατρέξεις στις συνομιλίες σου εύκολα για να ξέρεις ακριβώς τι έχει ειπωθεί και να επανέλθεις, αν χρειάζεται, χωρίς να επαναλαμβάνεσαι. Αν έχουμε καιρό να μιλήσουμε σε κάποιον, δεν ξεκινάμε μια συνομιλία με αίτημα επαγγελματικό, αλλά με μια πιο προσωπική κουβέντα μέχρι να φθάσουμε στο ζητούμενο. Ευχαριστούμε όποιον μας απαντήσει και προσπαθούμε να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον σε έναν διάλογο, ενδεχομένως στέλνοντας βίντεο, φωτογραφίες ή λινκς σχετικά με το αντικείμενό μας. Πρέπει να έχουμε πλούσιο υλικό σχετικό με τις κουβέντες που ανοίγουμε, για να μην φανεί ότι δεν είμαστε έτοιμοι ή ενημερωμένοι.

6. Είμαστε «παρόντες»

Ακόμη και αν, αρχικώς, μοιάζει να μην έχουμε την ανταπόκριση που αναμένουμε, πρέπει να θυμόμαστε ότι είναι θέμα χρόνου να μας δουν οι «φίλοι» μας. Για αυτό και δεν πρέπει να εξαφανιζόμαστε, είτε ποστάροντας δικά μας πράγματα είτε ανταποκρινόμενοι στα ποστ των άλλων. Είναι ωραίο να μην βομβαρδίζουμε συνεχώς τους άλλους με αμιγώς επαγγελματικά ποστ αλλά να ανεβάζουμε ποιοτικό περιεχόμενο, ορίζοντας έτσι με διακριτικότητα τις αξίες μας. Είναι, δηλαδή, σημαντικό να μην νιώθουν οι άλλοι ότι το μόνο που επιδιώκουμε είναι να πουλήσουμε.

7. Οσο περισσότεροι, τόσο καλύτερα

Πάνω από ένα δις άνθρωποι είναι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο δυνατοί είμαστε σε αυτό το μέσο, τόσο πιο ισχυροί μπορούμε να γίνουμε επαγγελματικά. Αφιερώνουμε χρόνο στο να χτίσουμε σχέσεις και δείχνουμε υπομονή, αλλά και σταθερότητα στην αναζήτηση νέων προσώπων. Λαμβάνουμε μέρος σε groups που μας αφορούν και παρακολουθούμε τις ομάδες που μπορούν να μας προάγουν σε κάθε επίπεδο.

ΚΑΙ πάνω και πέρα από όλα αυτά, φροντίζουμε να βγαίνουμε από το σπίτι και να συναναστρεφόμαστε ανθρώπους. Το facebook μόνο του δεν αρκεί. Όταν μας καλούν κάπου ή γίνονται εκδηλώσεις για τις οποίες ενημερωνόμαστε από τα social media, φροντίζουμε πάντα να είμαστε εκεί.

 

Της Μίας Κόλλια

Copyright: www.shutterstock.gr