Ο γνωστός ηθοποιός και επιχειρηματίας είπε την παρλάτα του για το πώς να χειρίζεστε τα mails σας. Αλλά εγώ δεν συμφωνώ. Να γιατί.

Τον τελευταίο καιρό κάνει τον γύρο του διαδικτύου ένα άρθρο σχετικά με κάποιες οδηγίες που έδωσε ο Ashton Kutcher σε μια συνέντευξή του, κάποια tips για το πώς να διαχειρίζεστε την ηλεκτρονική αλληλογραφία σας. Είπε λοιπόν συνοπτικά ότι το πρωί δεν ανοίγει τα mail του. Ότι τα εισερχόμενα mail δεν είναι δική σου δουλειά, αλλά είναι η δουλειά των άλλων προς εσένα, μια to do list (δλδ μια λίστα υποχρεώσεων) των άλλων που σου την στέλνουν. Ενώ -λέει- πρέπει πρώτα να στείλεις εσύ τα δικά σου mail, αυτά δηλαδή που θες να κάνουν οι άλλοι για σένα, πριν ανοίξεις τα δικά τους.

Πάρα πολύ ωραίο, και δεν το λέω ειρωνικά γιατί εν μέρει συμφωνώ με την άποψη ότι πρέπει να ασχοληθείς με το πώς θα αναθέσεις εσύ αυτά που θες, πριν αναλάβεις. Ανάθεση-ανάληψη υποχρεώσεων: αυτό το ρημάδι το δίπολο είναι που μας «καίει» όλους.

Όμως στην πράξη αυτό που προτείνει ο φίλτατος και πολύ συμπαθής Ashton δεν λειτουργεί πολύ καλά. Για ποιο λόγο; Γιατί μερικές φορές τα εισερχόμενα mail δεν περιέχουν περισπάσεις, δεν περιέχουν την to do lists -όπως λέει- των άλλων προς εσένα. Περιέχουν σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να είναι χρήσιμες για τη δουλειά σου. Περιέχουν απαντήσεις που μπορεί να χρειάζεσαι. Περιέχουν αναβολές ή ακυρώσεις που πρέπει να ξέρεις.

Κάθε ένας που ασχολείται καθημερινά με τα mail του το ξέρει αυτό.

Και εξηγούμαι: Φαντάσου να ξεκινήσεις να δουλεύεις -όπως προτείνει ο Kutcher- πάνω σε ένα πρότζεκτ, αλλά εντωμεταξύ να έχεις λάβει ένα mail που σου αλλάζει το πρότζεκτ, και να μην το έχεις ανοίξει. Φαντάσου να φτιάχνεις ένα powerpoint για μια παρουσίαση και να σου λείπει ένα σημαντικό στοιχείο, που βρίσκεται σε ένα πρωινό mail που δεν άνοιξες, ή ακόμα χειρότερα κάποιος να έχει ακυρώσει το ραντεβού που είχες για την παρουσίαση και εσύ να μην έχεις ιδέα. Πόσο θα αιφνιδιαστείς μετά; Θα σου πω εγώ πόσο. Πολύ. Για να μη μιλήσω για το πόσο χρόνο θα έχεις χάσει άδικα.

Το να βάζεις τις υποχρεώσεις σου σε προτεραιότητα δεν είναι κακή ιδέα, αλλά στον συνεργατικό κόσμο, δεν είναι πάντα απόλυτα και ξεχωριστά το «εγώ» και το «εσύ». Το «εμείς» πολλές φορές υπερτερεί, και τα mail δεν είναι εξαίρεση. Δώσε σημασία λοιπόν στο τι έχεις λάβει πριν ξεκινήσεις το οτιδήποτε. Γιατί καλός ο Ashton στις ιδέες του (άλλωστε εκτός από δημοφιλής ηθοποιός, είναι εξίσου δημοφιλής επιχειρηματίας, με συμμετοχή σε πολλές και πολύ επιτυχημένες εταιρείες όπως η Sound Ventures και η Lenovo), αλλά αυτό το tip για τα mails μπορεί να μην κάνει για όλους. Ash-το καλύτερα.

*Τα παραπάνω αποτελούν προσωπική άποψη. Μην έρθει ο Aston Kutcher στο kariera.gr και μας ζητάει τα ρέστα (αν και νομίζω ότι αρκετές γυναίκες συνάδελφοι δεν θα είχαν αντίρρηση με αυτό το ενδεχόμενο).

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com