Άντε και αποφασίσατε να παραιτηθείτε από τον υφιστάμενο εργοδότη σας. Δεν έχει σημασία αν αυτή η απόφαση προέκυψε επειδή αναζητούσατε να αποχωρήσετε ή αν δεχτήκατε μια άλλη πρόταση που ήρθε «ουρανοκατέβατη».

Της Έθελ Αγγελάτου

Σημασία έχει η «υστεροφημία» σας, γιατί σύντομα και με κάποιο μαγικό τρόπο, να ξέρετε, θα την βρείτε μπροστά σας.

Για οποιοδήποτε λόγο κι αν έχετε αποφασίσει να φύγετε από την εργασία σας, είτε ζείτε σε ένα απόλυτα τοξικό περιβάλλον, είτε απλώς είστε έτοιμοι να κάνετε το επόμενο βήμα στην καριέρα σας για να αναπτυχθείτε περισσότερο, και στις δύο περιπτώσεις, είναι απαραίτητο να το διαχειριστείτε με λεπτότητα. Μπορεί να μην σας φαίνεται πιθανό, αλλά δεν φαντάζεστε πόσο εύκολα οι κακές ειδήσεις, ή οι αρνητικές πληροφορίες μπορούν να φτάσουν στα αυτιά των επόμενων εργοδοτών και συναδέλφων σας. Και δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να χάσετε μια ευκαιρία καριέρας, ή να ξεκινήσετε στραβά σε ένα καινούριο περιβάλλον που επιλέξατε με όρεξη για να σας «στεγάσει» μέχρι το επόμενο…

Βρείτε τον τρόπο και το σθένος – ενίοτε – να φανεί ο επαγγελματισμός, η ηθική κι οι αξίες σας, ακόμα και την ύστατη στιγμή μιας αποχώρησης. Δεν θέλετε να σας θυμούνται αλλιώς, πιστέψτε με.

Ενημερώστε εγκαίρως

Ενώ οι 2 εβδομάδες είναι το σύνηθες διάστημα που αφήνει ένας εργαζόμενος ως περιθώριο στον εργοδότη του πριν αποχωρήσει, ακόμα κι αυτό είναι υπό συζήτηση. Αρχικά, ακόμα κι αν το έχετε υπογράψει, δεν στέκει νομικά. Ένας εργαζόμενος μπορεί να φύγει και την επόμενη ημέρα αν το κρίνει απαραίτητο, ειδικά όταν τίθενται θέμα υγείας (ψυχικής, σωματικής, κ.ο.κ.). Το ζήτημα είναι να δώσετε ένα περιθώριο που δεν θα φέρνει τον εργοδότη σε μια δύσκολη θέση όσον αφορά στην καθημερινότητα και την διεκπεραίωση των υποχρεώσεων της επιχείρησης, αλλά συγχρόνως δεν θα είναι και εις βάρος σας. Οι 15 ημέρες είθισται να είναι ένα εύλογο διάστημα. Αν όμως κρίνετε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος, προκειμένου να βρεθεί εγκαίρως αντικαταστάτης σας (όπως 3-4 εβδομάδες) και αυτό δεν είναι απαγορευτικό για την επόμενη εργοδοσία σας, τότε ενεργήστε υπεύθυνα και παραχωρήστε το.

Παράδοση καθηκόντων

Φεύγοντας, βέβαια, τίθεται και ένα άλλο ζήτημα. Ποιος ή ποια θα καλύψει το ρόλο σας, μέσα από το τμήμα ή τον οργανισμό εν γένει, ή μέσω μιας νέας πρόσληψης. Σε κάθε περίπτωση από αυτές, είναι απαραίτητο να παραδώσετε τις υποχρεώσεις του ρόλου, να εκπαιδεύσετε το άτομο που προσωρινά ή μόνιμα θα τις αναλάβει και να το κατατοπίσετε για το πώς θα ανταποκριθεί ουσιαστικά, ώστε να μην επηρεάσει αυτή η αλλαγή την απόδοση του τμήματος. Ακόμα ένα σημείο όπου κρύβονται στοιχεία του επαγγελματισμού σας. Όσο δύσκολη κι αν ήταν η καθημερινότητά σας (σε λογικό πλαίσιο), είναι σοφό να τηρήσετε σωστή στάση και να αποχωρήσετε έχοντας κλείσει τις εκκρεμότητές σας κατά το δυνατόν περισσότερο.

Ένα χέρι βοηθείας

Το ότι έχετε αποχωρήσει, δεν σημαίνει ότι είναι σωστό «να ρίχνετε μαύρη πέτρα» πίσω σας. Και υπάρχουν όλα τα κανάλια (Social Media, chats, κινητά) για να γίνει αυτό ευκολότερο. Είναι απόλυτα κατανοητό ότι μια νέα πραγματικότητα και εργασία, θα τραβάει όλη την προσοχή και την ενέργειά σας, αλλά είναι σοφό να ρίχνετε πού και πού μια ματιά τι γίνεται πίσω – ενδεχομένως και ένα χέρι βοηθείας, εκτός από μια ματιά. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα πόσο ομαδικός/ή παίκτης/παίκτρια είστε κι ότι αντιλαμβάνεστε έναν οργανισμό, όχι με την αντίληψη ενός δημοσίου υπαλλήλου, αλλά ως συνεργάτη. Είτε είναι η επιχείρηση που σας στέγαζε στο παρελθόν, είτε στο μέλλον.

Κρατήστε επαφή

Όπως προανέφερα, τα εργαλεία για να κρατήσετε επαφή, τα έχετε. Την διάθεση, την έχετε; Μην ξεχνάτε ποτέ το δίκτυό σας, και πόσο σημαντικό είναι να το διατηρείτε, σε όποιον μελλοντικό εργοδότη κι αν βρίσκεστε. Αν χρειαστείτε να έρθετε σε επαφή με αυτό το δίκτυο για συστάσεις, άλλωστε, θα ήταν κρίμα να έχετε «γκρεμίσει» γέφυρες που χτίζατε τόσον καιρό.

Γενικότερα και ειδικότερα.

Photo by Fabio Comparelli on Unsplash