0
Shares

Τι είναι χειρότερο από ένα λάθος; Απάντηση: ένα λάθος που το αντιμετωπίζεις με λάθος τρόπο. Voila οι πιο SOS αποτυχημένοι τρόποι να χειρίζεσαι τα λάθη σου.

Mayday, mayday. Η βλακεία έγινε. Δεν πειράζει. Όλοι κάνουμε. Συνέχεια. Από μικρές μέχρι μεγάλες. Σηκώνουμε το τηλέφωνο στον διευθυντή μας και λέμε: «Έλα μωρό μου» (νομίζοντας ότι ήταν το μωρό μας)! Πληκτρολογούμε ένα παραπάνω μηδενικό στον λογαριασμό (ή ένα λιγότερο). Χάνουμε μια προθεσμία (ή δύο). Στέλνουμε με mail ένα λάθος αρχείο (ένα προπέρσινο αρχείο αντί για φετινό). Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Τι κάνουμε τώρα; Ένα λάθος τις περισσότερες φορές “σώζεται” φτάνει να μην κάνουμε κάποιον από τους (δυστυχώς συνήθεις) παρακάτω χειρισμούς.

  1. Στην κορυφή των λανθασμένων χειρισμών: Κάνεις πως δεν συνέβη. Όταν για ένα λάθος σου κάνεις πως δεν συνέβη, υπάρχουν 2 ενδεχόμενα: α) Όντως να μην το παρατηρήσει κανείς, β) Να το παρατηρήσει και να θεωρήσει πως έκανες την πάπια. Πράγμα που σε συμφέρει μόνο εάν όντως είσαι πάπια. Αλλά δεν είσαι.
  2. Κάνεις αντιπερισπασμό. Κάποιοι άνθρωποι χειρίζονται τα λάθη τους ως εξής: «Ναι, έκανα το λάθος, αλλά εσύ έχεις κάνει μεγαλύτερα». Ή… «έκανα το λάθος, αλλά θυμάσαι εσύ προχθές που δεν με κοινοποίησες στα mail;». Δεν θέλουμε να είμαστε τέτοιοι άνθρωποι, θέλουμε;
  3. Προβάλλεις ανυπόστατη δικαιολογία. «Δεν ετοίμασα το report που έπρεπε γιατί με καθυστέρησε ο τάδε πελάτης». Ποιος τάδε πελάτης; Ο τάδε πελάτης δεν είναι στο πελατολόγιό μας εδώ και 1 μήνα. Ουπς.
  4. Προβάλλεις άσχετη δικαιολογία. Θυμάστε τον Κέβιν Σπέισι που κατηγορήθηκε για σεξουαλική παρενόχληση και στην απολογία του προέβαλλε πώς είναι gay; Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Δεν υπάρχει πιο εξοργιστικό πράγμα από κάποιον που μπλέκει δύο πράγματα που δεν συνδέονται.
  5. Πετάς το μπαλάκι αλλού. Ίσως η επιτομή του ανήθικου χειρισμού, το γράφω και συγχύζομαι: το να “κατηγορηθείς” για κάτι και να αποδώσεις την ευθύνη σε κάποιον άλλο – που μάλιστα δεν έχει καμία ευθύνη.
  6. Προσβάλλεις τον άνθρωπο που στο επισημαίνει. Θυμάστε την ιστορία με το γνωστό βιβλιοπωλείο που όταν μια πελάτισσα επεσήμανε κάτι στην επίσημη σελίδα τους στο fb, της απάντησαν: «Εμείς τουλάχιστον είμαστε βιβλιοπωλείο, εσείς τι είσαστε;!». Νόμιζαν ότι της έκαναν τη μούρη κρέας, αλλά έσκαψαν (ολίγον) τον λάκκο τους.
  7. Το αφήνεις να σαπίσει. Το να καθυστερήσεις και να αφήσεις αρκετό χρόνο να περάσει μέχρι να αντιμετωπίσεις ένα λάθος, σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα. Η επιδιόρθωση ενός λάθους είναι πολλές φορές κάτι που πρέπει να γίνεται έγκαιρα. Αλλιώς “it’s too late to apologize” που λέει και το τραγούδι.
  8. Δεν λες ποτέ συγγνώμη. Σίγουρα το συγγνώμη προϋποθέτει ωριμότητα, και είναι μια δύσκολη λέξη να την πει κανείς. Όμως ακόμα πιο δύσκολο είναι να πεις «κοράλλι ψιλοκόραλλο και ψιλοκοραλλάκι». Δεν νομίζεις;

 

 

*Όλα τα πρόσωπα και οι καταστάσεις που αναφέρονται παραπάνω δεν είναι υπαρκτά και οποιαδήποτε ομοιότητα με την πραγματικότητα είναι απολύτως συμπτωματική. Καλά, μπορεί όχι απολύτως…

 

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com

0
Shares