Το εργασιακό στρες δεν υπήρξε ποτέ πιο έντονο στην ιστορία του κόσμου. Είναι η οικονομική κρίση; Είναι η νέα τεχνολογική εποχή που επιταχύνει όλους τους ρυθμούς; Είναι η πολυπλοκότητα των νέων επιχειρήσεων; Δεν έχει καμία σημασία. Όποιος και αν είναι ο λόγος  γίνεται όλο και πιο δύσκολο να παραμείνει κάποιος ήρεμος στη δουλειά του και να εξακολουθεί να αποδίδει στο μάξιμουμ. Όσο τα επίπεδα του στρες ανεβαίνουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι μελετούν τρόπους αντιμετώπισης του και όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν στους ψυχολόγους.

Ο Siimon Reynolds, business coach, συνεργάτης του περίφημου site Forbes, μελετά εδώ και 25 χρόνια τις υψηλές επιδόσεις σε εργασιακούς χώρους. Έχει καταλήξει σε 3 πολύ αποτελεσματικές τεχνικές που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει για να παραμείνει ήρεμος στη δουλειά του, ανεξαρτήτως του πόσο έντονο και αγχογόνο είναι το περιβάλλον.

  • Αναπτύξτε μία ξεκάθαρη εικόνα του ιδανικού σας εαυτού

Σημειώστε σε ένα τετράδιο τον τύπο του ανθρώπου που θαυμάζετε και που θα θέλατε να είστε. Όχι τους επαγγελματικούς σας στόχους, απλώς το είδος του ανθρώπου που επιθυμείτε να γίνετε. Είναι ελάχιστοι οι άνθρωποι που το κάνουν αυτό, όμως μπορεί να αποβεί εξαιρετικά εμπνευστικό ενώ συμβάλει στο να ξεκαθαρίσετε πιο εύκολα τα πράγματα μέσα σας. Βεβαιωθείτε ότι στο κείμενο που θα γράψετε θα περιλάβετε μία ή δύο προτάσεις που θα αφορούν το να καταφέρνετε να παραμένετε ήρεμοι κάτω από πίεση, το να μην σας αγγίζουν όλα όσα συμβαίνουν γύρω σας ή τέλος πάντων το να καταφέρνετε να διατηρείτε την αισιοδοξία σας κάτω από κάθε συνθήκη. Το να γίνετε αυτός ο άνθρωπος πρέπει να παραμείνει ο πρωταρχικός σας στόχος. Θα πρέπει να διαβάζετε καθημερινά ό,τι έχετε γράψει, να το σκέφτεστε όλη την ημέρα και να προσπαθείτε να υιοθετείτε τις υποσχέσεις σας όλο και πιο πολύ. Όσο περισσότερο το κάνετε τόσο περισσότερο θα ανακαλύπτετε τα άριστα στοιχεία του χαρακτήρα σας. Όπως έλεγε και ο μεγάλος Χολιγουντιανός σταρ, Κάρι Γκραντ « Υποδυόμουν τόσο πολύ καιρό τον Κάρι Γκράντ, που τελικά έγινα εκείνος».

  • Focus στις λύσεις

Θα πρέπει να μάθετε στον εαυτό σας να πειθαρχεί απολύτως ως προς την εξεύρεση λύσεων. Από την εμπειρία του Reynolds προκύπτει ότι τα πιο σημαντικά στελέχη και leaders μοιράζονται το κοινό χαρακτηριστικό της δυνατότητας εξεύρεσης λύσεων σε κάθε κατάσταση, όσο δύσκολη και αν είναι. Αν το σκεφτείτε, θα δείτε πως πράγματι μεγάλο κομμάτι του εργασιακού στρες οφείλεται σε εκείνους που κάνουν focus στο πρόβλημα και όχι στη λύση του. Για να το επιτύχετε αυτό πρέπει καθημερινά να εστιάζετε την προσοχή σας σε λύσεις ακόμα και για τα πιο απλά θέματα. Στον «ιδανικό εαυτό» τής παραπάνω παραγράφου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνετε και αυτό. Αν επιμείνετε στο να δουλεύετε προς αυτή την κατεύθυνση, θα δείτε ότι καθημερινά θα αποκτάτε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και θα νιώθετε πιο ήρεμοι.

  • Περιορίστε συστηματικά τις αγχωτικές σκέψεις

Παρατηρείται πως οι άνθρωποι χάνουν την ηρεμία τους συχνότερα, όχι εξαιτίας ενός γεγονότος ή μίας κατάστασης που τους στρεσάρει, αλλά πολλών μικρών που μέσα στον χρόνο διογκώνονται. Ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσει κάποιος να περιορίσει τις πολλές στρεσογόνες σκέψεις είναι οι ασκήσεις αναπνοής. Όποτε βιώνετε ένα στρεσογόνο γεγονός – όπως ένα τηλεφώνημα που θα σας συγχύσει, ένα αγενές email ή ένα νευρικό meeting, προσπαθήστε να απομακρυνθείτε και καθίστε κάπου μόνοι. Πάρτε μία βαθιά αναπνοή μετρώντας μέχρι το 10, κρατήστε την όσο περισσότερο μπορείτε και μετά εκπνεύστε αργά. Επαναλάβετε άλλες δύο φορές και θα εκπλαγείτε από το πόσο διαφορετικά θα νιώσετε.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη στο https://www.forbes.com/forbes/welcome/?toURL=https://www.forbes.com/sites/siimonreynolds/2013/07/23/3-ways-to-stay-calm-at-work/&refURL=&referrer=#39540670ee19

Της Μίας Κόλλια

Copyright: www.shutterstock.com