Μερικά tips που πρέπει να έχεις κατά νου όταν γίνεις για πρώτη φορά manager!

Η ανέλιξη από τη θέση του υπαλλήλου στη θέση του manager είναι ένας από τους στόχους που όλοι μας θέτουμε και επιθυμούμε κατά την επαγγελματική μας διαδρομή. Τα καθημερινά μας καθήκοντα θα αλλάξουν πολύ και οι δεξιότητες που θα καταστούν απαραίτητες θα είναι αρκετά διαφορετικές από εκείνες που χρειάζονταν πριν. Αυτό το βήμα,  μπορεί να αποτελέσει τη μεγαλύτερη αλλαγή σταδιοδρομίας που θα κάνουμε ποτέ. Αν λοιπόν είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε και να αναλάβουμε για πρώτη φορά μια διευθυντική θέση, ιδού μερικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να κάνουμε αυτή τη μετάβαση με επιτυχία!

Μην κάνεις το “αφεντικό”

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα σε αυτή την εξέλιξη είναι να κατανοήσουμε τη διαφορά ανάμεσα στο «αφεντικό» και τον «ηγέτη».

Ένα αφεντικό επιβάλλεται ενώ ένας ηγέτης εμπνέει. Η ομάδα μας πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να μας εμπιστευτεί, πρέπει να γνωρίζει δηλαδή ότι συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με την ίδια πρόθεση και ότι μας ενδιαφέρει, ασφαλώς, το καλό της. Δίνοντας στους ανθρώπους την ελευθερία να συνεχίσουν αυτά που κάνουν χωρίς να τους αλλάζουμε τα καθήκοντά τους και ενθαρρύνοντάς τους, θα επιτύχουμε σίγουρα το να εργάζονται με κέφι και συνεπώς να αποδίδουν σε υψηλότερο επίπεδο. Επιπλέον, η ευαισθησία της παραδοχής ότι είμαστε νέοι και χρειαζόμαστε τη βοήθειά τους όσο θα χρειαστούν και εκείνοι τη δική μας, θα συμβάλει ακόμη περισσότερο στο θετικό ομαδικό πνεύμα.

Γνωρίζουμε την ομάδα μας

Όπως εμείς ακριβώς έχουμε τον τρόπο μας να εκτελούμε τις εργασίες μας, να διεκπεραιώνουμε τις υποχρεώσεις μας και να επικοινωνούμε, έτσι και οι υπόλοιποι έχουν τον τρόπο τους και τον ρυθμό τους. Ως manager λοιπόν ενός τμήματος, είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τον κάθε έναν ξεχωριστά και να λαμβάνουμε υπόψη μας την κάθε του πλευρά. Οφείλουμε να γνωρίζουμε προσωπικά (ως προς τα επαγγελματικά και κοινωνικά τους χαρακτηριστικά) όσους απαρτίζουν την ομάδα μας και να έχουμε αντιληφθεί τι είναι αυτό που τους δίνει κίνητρο να εργαστούν καλύτερα. 

Ενας νέος κόσμος γεμάτος καινούργιες –ευαίσθητες- ευθύνες

Οσο εμείς έχουμε εστιάσει στο γεγονός ότι ηγούμαστε μίας ομάδας και στη σωστή διαχείρισή της, στην πραγματικότητα η μεγάλη αλλαγή έγκειται στο ότι την αντιπροσωπεύουμε και η εικόνα αυτής πρέπει να είναι αψεγάδιαστη – γιατί η εικόνα της μας καθρεφτίζει! Και για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

Μία από τις βασικές μας αρμοδιότητες και ευθύνες συνεπώς είναι να βοηθήσουμε την ομάδα μας να είναι παραγωγική και λειτουργική με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι «απομακρύνουμε» κάθε είδους εμπόδια. Η «δουλειά» μας είναι να διαχειριζόμαστε το «ανθρώπινο κεφάλαιο» με τον καλύτερο τρόπο που σημαίνει να αντιμετωπίζουμε κάθε υπάλληλο ως άνθρωπο που έχει τις δικές δεξιότητες, θέτει τους δικούς τους στόχους αλλά ταυτόχρονα έχει και οικογένεια και φόβους και άγχη.

 Ζητάμε βοήθεια

SOS! Η βοήθεια σε τέτοιου είδους αλλαγές είναι κάποιες φορές ακριβώς ό,τι χρειαζόμαστε. Οντας σε μία τέτοια θέση δεν σημαίνει ότι έχουμε όλες τις απαντήσεις. Στην πραγματικότητα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ζητήσουμε βοήθεια όταν δεν γνωρίζουμε κάτι. Μόνο έτσι θα έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οποιος νομίζει πως τα ξέρει όλα ή δεν καταδέχεται ποτέ να ζητήσει βοήθεια, θα αποτύχει αργά ή γρήγορα.

Πηγή: https://www.careerbuilder.com/advice/firsttime-manager-heres-what-to-know

Της Μίας Κόλλια

Copyright: www.shutterstock.com