0
Shares

Συνήθως σας λέμε πώς να βρίσκετε δουλειά. Εδώ θα σας πούμε πώς να φεύγετε από μια δουλειά. Και αν το καλοσκεφτείτε, είναι το ίδιο σημαντικό.

Έστω ότι η δουλειά που έχεις, πλέον δεν σε ικανοποιεί. “Shit happens” και “κάθε εμπόδιο για καλό” και “δεν είναι ο δρόμος πάντα σπαρμένος με ροδοπέταλα”, και πολλά ακόμα κλισέ θα μπορούσα να βάλω σε αυτό το τσουβάλι που συνοδεύει κάθε τέτοιο τέλος. Παρ’ όλα αυτά επειδή το τσουβάλιασμα δεν είναι του χαρακτήρα μας, και επειδή η αξία σου δεν φαίνεται μόνο από το πώς προσεγγίζεις μια εταιρεία, αλλά και από το πώς αποχωρείς από αυτήν, εδώ θα γράψουμε τον δικό μας χρυσό δεκάλογο αποχώρησης. Γιατί μπορεί το γνωστό άσμα «όποιος ξέρει να αγαπά, ξέρει και να χωρίζει» να εφαρμόζει ως μεγάλη αλήθεια και στα εργασιακά.

1.Μην χρησιμοποιείς την αποχώρηση ως εκβιασμό

Εννοούμε, αν πραγματικά δεν είναι ο στόχος σου να αποχωρήσεις, αλλά θέλεις απλώς να πετύχεις μια καλύτερη μεταχείριση, χρησιμοποίησε την ευθεία οδό. Διεκδίκησε ευγενικά αυτό που θες και δήλωσε ότι σε ενδιαφέρει να μείνεις στην εταιρεία. Αν μπλοφάρεις τραβώντας από την ‘τράπουλά’ σου το χαρτί της αποχώρησης, μπορεί να βρεθείς άθελά σου εκτός παιχνιδιού.

2. Αν όντως θες να φύγεις δώσε περιθώριο στην εταιρεία να σε αντικαταστήσει

Για να φύγεις ως κύριος/κυρία, είναι σημαντικό να δώσεις ένα μικρό χρονικό διάστημα ως περιθώριο για να βρουν τον άνθρωπο που θα σε αντικαταστήσει. Εκτός από αξιοπρεπές και συναδελφικό, είναι και νομικά υποχρεωτικό σε πολλές περιπτώσεις-κάτι που πολλοί δεν γνωρίζουν. Το Υπουργείο Εργασίας λέει ότι αν δουλεύεις μέχρι ένα χρόνο στην εταιρεία, πρέπει να ειδοποιήσεις ότι θα φύγεις 1 εβδομάδα πριν, αν δουλεύεις 1-5 χρόνια δώσε 2 εβδομάδες, ενώ για πάνω από 5 χρόνια, δώσε 3 εβδομάδες περιθώριο.

3. Στείλε ένα αποχαιρετιστήριο email

Στο mail σου προς τους συνεργάτες σου καλό θα είναι να περιλαμβάνεις κάτι θετικό, όπως το τι αποκόμισες όσο καιρό έμεινες στην εταιρεία και να ευχαριστείς αυτούς που πρέπει να ευχαριστήσεις. Ακόμα και αν τα πράγματα στράβωσαν προς το τέλος, δεν χρειάζεται να γίνεις πικρόχολος.

4. Ενημέρωσε τα κοινά με τα οποία είχες επαφή

Είχες πελάτες; Είχες εξωτερικούς προμηθευτές; Μην τους αφήσεις ξεκρέμαστους. Αν δείξεις επαγγελματισμό, δικό σου όφελος θα είναι. Τηλεφώνησέ τους ή στείλε τους ένα ενημερωτικό mail για την επερχόμενη αποχώρησή σου και δώσε τους δύο contacts. Ναι, δύο! Τα δικά σου προσωπικά στοιχεία, και τα στοιχεία ενός ανθρώπου της εταιρείας που θα είναι για λίγο στο πόστο σου για ό,τι χρειαστούν.

5. Καθάρισε τον χώρο σου

Αυτό που θα μείνει αφού εσύ φύγεις θα είναι το γραφείο σου, ο χώρος σου, και από πίσω βιολιά να παίζουν το «όλα σε θυμίζουν, μικρά και αγαπημένα, πράγματα δικά σου, καθημερινά» (εντάξει, λίγο δραματικό, αλλά έτσι είναι). Τι θες να θυμούνται από σένα; Τη στοίβα με τα χρησιμοποιημένα χαρτομάντιλα, τα μισοφαγωμένα σάντουιτς στο συρτάρι, ή ένα γραφείο καθαρό και τακτοποιημένο; Η ίδια εκκαθάριση πρέπει να γίνει και στον υπολογιστή σου. Μην αφήσεις μέσα αποθηκευμένα βίντεο με γατάκια που είναι ντυμένα πειρατές, αποθήκευσε ό,τι είναι δικό σου, και άφησε στον υπολογιστή αρχεία που είναι αποκλειστικά της δουλειάς.

6. Δώσε feedback

Υπάρχει περίπτωση να σε καλέσουν για να δώσεις μια γενική αποτίμηση στον μάνατζέρ σου ή σε κάποιον υπεύθυνο από το ανθρώπινο δυναμικό. Εδώ πρέπει να κρατήσεις μια δύσκολη ισορροπία. Προσωπικά συστήνω να είσαι αληθινός, δηλαδή να αναφέρεις όσα πιθανόν θα τους ήταν χρήσιμα, τόσο τα καλά, όσο και τα άσχημα, όπως π.χ. αν κάποιο πρόβλημα το αντιμετώπιζες συνέχεια κλπ. Παρ’ όλα αυτά πρόσεξε να μην φανείς εμπαθής ή μεροληπτικός. Πράγμα που μας οδηγεί στο… νούμερο 7.

7. Ζήτα συστατική επιστολή

Αν ακολουθείς αυτά τα βήματα και έχεις δώσει δείγματα καλής συνεργασίας όσο καιρό ήσουν εκεί, η συστατική επιστολή ή ένας καλός λόγος στο LinkedIn είναι κάτι που μπορείς να εξασφαλίσεις. Όταν θα είσαι στην τελευταία συνάντησή σου με τον μάνατζέρ σου, ζήτα αν είναι εύκολο να σου παράσχει κάτι τέτοιο. Μην το αφήσεις για αργότερα. Όπως λέει και ο σοφός λαός: Αργότερα, αργότερα, ήρθανε δυο κότερα (η αγαπημένη μου άκυρη ρήση).

8. Παράδωσε σωστά το υλικό σου

Έχεις πράγματα της εταιρείας; Π.χ. εταιρικό τηλέφωνο ή laptop; Εξοπλισμό που δεν ήταν δικός σου; Έγγραφα ή βιβλία της εταιρείας; Ζήτα να τα παραδώσεις, πριν στο ζητήσουν. Είναι πολύ όμορφο να το κάνεις με δική σου πρωτοβουλία.

9. Μην γίνεις ο υπερκατάσκοπος των δύο ηπείρων

Αν έχεις υπογράψει κάποιο συμφωνητικό εμπιστευτικότητας, μην αποκαλύψεις ευαίσθητα δεδομένα της παλιάς συνεργασίας σου στην καινούργια σου εταιρεία. Κράτα εμπιστευτικά αυτά που πρέπει, η αξιοπιστία είναι κάτι που πάντα δοκιμάζεται όταν περνάς από μια εταιρεία σε άλλη.

10. Μετά την αποχώρηση τι;

Κλείνεις την πόρτα πίσω σου. Ωραία. Και μετά; Δήλωσε διαθέσιμος για ένα μικρό διάστημα να βοηθήσεις σε περίπτωση που ο πρώην εργοδότης σου χρειαστεί κάτι, π.χ. να σε καλέσει για να σε ρωτήσει κάτι όπως το τηλέφωνο ενός συνεργάτη σας ή κάτι αντίστοιχο. Δεν θα σου κοστίσει τίποτα. Αντιθέτως θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως, σπανίως οι άνθρωποι πλέον δείχνουν τέτοια δείγματα καλής συνεργασίας – έστω κι αν είναι… πρώην.

0
Shares