Ο CEO της Amazon αποζητά μόνο ένα πράγμα από τους μελλοντικούς υπαλλήλους του (και οι περισσότεροι το κάνουν λάθος).

Στις αρχές της επάνδρωσης του Amazon, τις συνεντεύξεις επέλεγε να τις κάνει ο ίδιος ο Jeff Bezos (ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος), καθώς πίστευε ότι κάθε εργαζόμενος έχει ένα ρόλο κλειδί και ότι μία πρόσληψη είναι τόσο κρίσιμη για την επιτυχία όσο και τα προϊόντα της εταιρίας. Ο Bezos δεν ήθελε μόνο να δημιουργήσει μια εξαιρετική εμπειρία πελατών, αλλά ήταν επίσης επίμονος στο κομμάτι της πρόσληψης των καλύτερων και δυναμικότερων υπαλλήλων.

Αν θέλαμε, λοιπόν, να εντυπωσιάσουμε τον Jeff Bezos κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης, θα έπρεπε να επιδείξουμε τα παρακάτω χαρακτηριστικά.

Αρχικά, θα έπρεπε να γνωρίζουμε τις υψηλές προδιαγραφές της εν λόγω εταιρίας, καθώς κατά τη διάρκεια της συνέντευξης θα έπρεπε να αναφερθούμε σε αυτές. Από τις συνεντεύξεις του, όλοι οι υποψήφιοι καταλαβαίνουν πόσο υπεύθυνοι είναι οι υπάλληλοι εντός της εταιρίας για τις πράξεις τους. Ολη του τη ζωή, αναζητούσε ανθρώπους οι οποίοι, από τη φύση τους, θα προσπαθούσαν πάντα να ξεπεράσουν τις προσδοκίες που τους είχαν οριστεί. Μία από τις πεποιθήσεις του ήταν, πως κάθε φορά που προσλάμβανε κάποιον, ο υποψήφιος θα έπρεπε να ανεβάσει το επίπεδο για τον επόμενο.

Πάντα, οι συνεντεύξεις του ήταν αλλιώς.

Η συμπεριφορική συνέντευξη είναι μία τεχνική για να καταλάβει ο συνεντευξιαστής τον τρόπο σκέψης του συνεντευξιαζόμενου. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί προσπαθούν να κατανοήσουν τον τρόπο που αναπτύσσουμε (και τελειοποιούμε) μία δεξιότητα, μία ικανότητα ή ένα χαρακτηριστικό μας, διατυπώνοντας ένα γενικό ερώτημα που όμως απαιτεί συγκεκριμένη απάντηση από εμάς. Δεν μετρά, κυρίως, το χαρακτηριστικό μας, αλλά ο τρόπος που το αποκτήσαμε και πώς το χρησιμοποιούμε. Για παράδειγμα, ο Jeff Bezos θα ρωτούσε, για μία εργασία που δεν εκτελέσαμε με τον καλύτερο τρόπο που θα μπορούσαμε και πώς το αντιμετωπίσαμε ή πως συμπεριφερθήκαμε σε μία απαιτητική ανάθεση με παράλογο χρονικό περιθώριο. Οι απαντήσεις μας σε αυτές τις ερωτήσεις θα βοηθήσουν τον συνεντευξιαστή να κατανοήσει αν έχουμε την προσωπικότητα, την ικανότητα και την εμπειρία να πετύχουμε στην εταιρία. Ας μην ξεχνάμε, επίσης, πως κάθε εταιρία και κάθε ηγέτης είναι μοναδικός. Οι σωστές απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις μπορεί να είναι διαφορετικές για κάθε έναν. Ως εκ τούτου, εναπόκειται σε εμάς να διερευνήσουμε τη φιλοσοφία μιας εταιρίας για να είμαστε καλά προετοιμασμένοι.

Ακόμα και αν δεν επιθυμούμε μία θέση στην Amazon θα πρέπει να βελτιώσουμε τις δεξιότητες μας στη συμπεριφορική συνέντευξη. Στη σημερινή εποχή μία δουλειά είναι προσωρινή. Οι πιθανότητες να χρειαστεί να περάσουμε από αρκετές συνεντεύξεις είναι πολλές. Επιπλέον, οι συμπεριφορικές συνεντεύξεις είναι μία διαδεδομένη τεχνική που ακολουθούν οι υπεύθυνοι του ανθρώπινου δυναμικού. Γνωρίζοντας λοιπόν πώς να απαντάμε σε τέτοιου είδους συνεντεύξεις, θα αυξήσουμε τις πιθανότητες να κάνουμε καλή εντύπωση και να νικήσουμε τον ανταγωνισμό που υπάρχει για τη συγκεκριμένη θέση. Ας μην περιμένουμε λοιπόν το προηγούμενο βράδυ για να προετοιμαστούμε, γιατί δε θα μας βοηθήσει.

Εξάλλου, αποτελεί συγκεκριμένη πρόκληση το να περάσουμε μία συνέντευξη με επιτυχία. Δεν είναι άδικο, λοιπόν, να αποτυγχάνουμε επειδή δεν λέμε αυτά που θέλουν να ακούσουν οι συνεντευξιαστές μας;

Της Μίας Κόλλια
Editorial credit: Marina Linchevska / Shutterstock.com