Eίτε ήσουν σε πάρτι όλο το προηγούμενο βράδυ, είτε το μωρό δεν σ’ άφησε να κοιμηθείς, είτε προσπαθούσες να ολοκληρώσεις ένα project, τώρα είσαι στη δουλειά και δυσκολεύεσαι να κρατηθείς ξύπνιος. Υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι μόλις πας σπίτι θα πέσεις κατευθείαν στο κρεβάτι, τώρα όμως εύχεσαι να μη σε πιάσει το αφεντικό με τα μάτια κλειστά. Το να αποκοιμηθείς στη δουλειά μπορεί να διακινδυνεύσει τη θέση σου, ακόμα και να δημιουργήσει προβλήματα στις συνήθειες του ύπνου σου. Κάτι πρέπει να κάνεις. Τώρα!

Άκου μουσική. Ζωήρεψε ακούγοντας μουσική. Η μουσική προκαλεί συναισθήματα στον άνθρωπο, βοηθώντας να ενεργοποιηθούν αρκετά μέρη του εγκεφάλου μας. Προτίμησε μουσική που σε ζωντανεύει και ακόμη καλύτερα κομμάτια που δεν έχεις συνηθίσει να ακούς. Πάντα βέβαια με ακουστικά. Είναι καλύτερα να ακούς μουσική σιγανά. Παρότι νομίζουμε ότι η δυνατή μουσική θα μας ξυπνήσει πιο εύκολα, στην πραγματικότητα η σιγανή μουσική είναι πιο αποτελεσματική σ’ αυτή την περίπτωση. Προσπαθώντας ν’ ακούσεις καλά τους στίχους και τα όργανα, δουλεύει το μυαλό σου.

Ασχολήσου με κάτι ενδιαφέρον. Αν κάνεις κάτι που θα σου τραβήξει την προσοχή, ο εγκέφαλος θα συγκεντρωθεί και θα σε κρατήσει σε εγρήγορση. Όσο πιο πολύ βαριόμαστε, τόσο πιο πολύ νυστάζουμε.

Εκθέσου σε δυνατό φως. Κατά προτίμηση, στο φως της ημέρας. Το βιολογικό μας ρολόι συνδέεται με το φυσικό φως της ημέρας. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να «ξεγελάσεις» τον οργανισμό σου, κάνοντάς τον να πιστεύει ότι πρέπει να μείνει ξύπνιος, ακόμη κι αν αισθάνεται κουρασμένος. Βγες λοιπόν για λίγο έξω, κάνε έναν μικρό περίπατο και ξαναγύρνα στη δουλειά.

Μάσησε πάγο. Εάν μασάς πάγο, είναι σχεδόν αδύνατο να αποκοιμηθείς. Η χαμηλή θερμοκρασία κρατάει τον εγκέφαλο σε εγρήγορση, ακόμα κι αν οδηγείς αργά το βράδυ εξουθενωμένος και το μόνο που θέλεις είναι να κοιμηθείς. Μπορείς να μασήσεις οτιδήποτε, ακόμη και το μολύβι σου! Το σώμα πιστεύει ότι ετοιμάζεται για φαγητό, εκκρίνει ινσουλίνη και σε ενεργοποιεί.

Ρίξε κρύο νερό στο πρόσωπό σου. Και μην το σκουπίσεις αμέσως. Και σ’ αυτή την περίπτωση, το σώμα στην προσπάθειά του να επαναφέρει τη θερμοκρασία του στα κανονικά επίπεδα, δουλεύει και μας κρατάει ξύπνιους.

Χρησιμοποίησε την όσφρησή σου. Μια έντονη μυρωδιά –καλή η κακή- μπορεί να μας ξυπνήσει πολύ γρήγορα. Οι ειδικοί της αρωματοθεραπείας πολύ συχνά προτείνουν κάποια αιθέρια έλαια που δραστηριοποιούν το νευρικό σύστημα και μειώνουν την κούραση. Ανοίξτε λοιπόν ένα μπουκαλάκι με αιθέρια έλαια δενδρολίβανου, ευκαλύπτου ή μέντας και κάντε μια βαθιά εισπνοή. Μια έρευνα έχει δείξει ότι τα ίδια αποτελέσματα έχει και η μυρωδιά του καφέ.

Φάε υγιεινά. Το φαγητό μπορεί να σε βοηθήσει να μείνεις ξύπνιος, εκτός κι αν είναι μια πίτσα σπέσιαλ. Προτίμησε μικρά σνακ. Το καλύτερο είναι μια χούφτα ξηροί καρποί, οι οποίοι θα σου δώσουν ενέργεια και θα σε κρατήσουν απασχολημένο καθώς θα τους.

Παίξε ένα παιχνίδι. Tο Ιnternet είναι γεμάτο από sites όπου μπορείς να βρεις ένα παιχνίδι να παίξεις για 15-20 λεπτά. Προτίμησε κάποιο με λέξεις, όπως το Scrabble, ή ένα στο οποίο είσαι καλός και δεν το βαριέσαι. Θα σε ξυπνήσει.

Τηλεφώνησε σε κάποιον. Κάνε ένα τηλεφώνημα σε κάποιον φίλο –προτίμησε εκείνον που σε κάνει και γελάς. Μια απλή συζήτηση σίγουρα θα σου φρεσκάρει το μυαλό και θα είσαι έτοιμος να ξαναπιάσεις δουλειά προτού καλά καλά το καταλάβεις.

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…