Η νέα γενιά, και όχι μόνο, πειραματίζεται και ρισκάρει να βουτήξει σε άγνωστα νερά. Οι δημιουργικές ιδέες γίνονται startup επιχειρήσεις, με αρκετές από αυτές να απολαμβάνουν απρόσμενη και τεράστια επιτυχία! Χρειάζεται όμως προσοχή και μέθοδος για να γλιτώσουμε όσες περισσότερες αναποδιές μπορούμε.

Πρέπει πάντα να είμαστε σίγουροι πως όλα τα μέλη της ομάδας μας (καθώς μια startup επιχείρηση σπανίως ξεκινά με έναν μόνο άνθρωπο) αντιλαμβάνονται πλήρως και μπορούν να υποστηρίξουν την πρόταση και τις ιδέες μας. Το να μπορούμε να «μεταβιβάσουμε» στους άλλους το γιατί το δικό μας προϊόν θα λύσει μια ανάγκη ή το γιατί ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, είναι εξαιρετικά σημαντικό.
Δεν αρκεί η ιδέα – πρέπει οπωσδήποτε να επενδύσουμε στο τέλειο μάρκετινγκ, ακόμη και αν αυτό σημαίνει να αναζητήσουμε στην αγορά εργασίας κάποιον που άγνωστο που δεν ήταν μέλος της ομάδας από την αρχή. Όπως λέει και ο Levy «Οι επενδυτές ποντάρουν στους αναβάτες, όχι στα άλογα που ιππεύουν». Συνεπώς, εκείνοι που θα καθοδηγούν πρέπει να είναι ταλαντούχοι και έτοιμοι να αντιμετωπίσουν όποιο πρόβλημα ή δυσκολία προκύψει.
Το λάθος δεν πρέπει να οδηγεί στην αποτυχία. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να επαναλαμβάνεται. Οφείλουμε να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να μην αφήνουμε ανεκμετάλλευτη καμία αρνητική εμπειρία. Όλα βοηθούν και συμβάλλουν στην καλύτερη μελλοντική διαχείριση.
Ας ακούμε καλά τους επενδυτές μας ή τους πρώτους αγοραστές. Οι άνθρωποι που, αρχικώς, θα μας εμπιστευθούν και θα μας πιστέψουν χωρίς να έχουμε προηγούμενο στη δουλειά μας, είναι και εκείνοι που, με τις ανάγκες τους και τις απαιτήσεις τους, ενδεχομένως θα μας δείξουν μονοπάτια για την περαιτέρω ανάπτυξή μας ή τη βελτίωσή μας σε λεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά.
Ο/Η εμπνευστής ή οι εμπνευστές οφείλουν να εκπέμπουν αυτοπεποίθηση και ικανότητα καθοδήγησης. Αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για την υπόλοιπη ομάδα και οφείλουν να της μεταδίδουν δύναμη, αισιοδοξία και πίστη στη δυνατότητα ανάπτυξης. Κανείς δεν εμπνέεται από κάποιον που δεν πιστεύει ο ίδιος στον εαυτό του και τις ιδέες του ή από κάποιον που δεν μπορεί να το εκφράσει.
Startup σημαίνει νέο και μοναδικό. Ας μην φοβόμαστε λοιπόν τη μοναδικότητα, ας μην φοβόμαστε το διαφορετικό – αυτά ακριβώς είναι που αναζητά ο κόσμος και αυτά είναι που θα μας ξεχωρίσουν. Τα γνωστά και τετριμμένα δεν θα συγκινήσουν κανέναν. Όπως λέει και Μπέρναρντ Σο, «οι τρελοί είναι εκείνοι που δημιουργούν την πρόοδο».
Η επικοινωνία είναι το Α και το Ω, ούτως ή άλλως, πόσο μάλλον σε επιχειρήσεις που περπατούν σε άγνωστα, νέα, μονοπάτια. Αν δεν υπάρχει ανταλλαγή απόψεων, συζήτηση, διάδραση δηλαδή (interaction), δεν γίνεται ούτε να μπουν σωστές και στέρεες βάσεις ούτε να υπάρχει σωστό κλίμα – που είναι καίριο για νέες δουλειές και συνεργασίες.
Αν είσαι ο/η εμπνευστής, μην ξεχνάς τις λέξεις: σεβασμός, ευγένεια, όρια, εντιμότητα, δικαιοσύνη. Είναι όλα όσα αναζητούν οι περισσότεροι για να σε ακολουθήσουν, να σε στηρίξουν, να προσπαθήσουν μαζί σου μέχρι τέλους. Και σε μια statup, χρειάζονται αρκετοί άνθρωποι για βοήθεια.
Μην παραλείπετε ποτέ να κατοχυρώνετε τις ιδέες μας με κάθε τρόπο. Και επίσης, μην λέτε παντού και με ενθουσιασμό τι έχετε σκεφτεί και τι ετοιμάζετε. Δυστυχώς, η αντιγραφή είναι συνηθισμένο φαινόμενο.
 Ακολουθούμε το ένστικτό μας και είμαστε σεμνοί. Αν πιστεύουμε, βαθιά μέσα μας, ότι κάτι θα πετύχει πρέπει να το προσπαθήσουμε. Αν κάτι μας λέει πως «όχι», τότε πρέπει αμέσως να το εγκαταλείψουμε. Και όταν κάνουμε πλάνα, προσπαθούμε να μην παίρνουν τα μυαλά μας αέρα. Όλα είναι θέμα διαχείρισης… Αλλωστε, δεν είναι κρίμα να κερδίσει η αλαζονεία τη δημιουργικότητα;
Copyright: Rawpixel.com, www.shutterstock.com

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Παρακαλούμε διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια που το περιεχόμενό τους δεν συμμορφώνεται με αυτούς τους όρους, είναι υβριστικά ή προσβλητικά, θα διαγράφονται. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που τηρείτε την πολιτική εύρυθμης λειτουργίας και διαλόγου της σελίδας μας.

Αφήστε το σχόλιό σας…