Δεύτερο μέρος λοιπόν, της φιλοσοφίας που λέει ότι «Δεν χρειάζεται να λιώνεις στη δουλειά για να είσαι παραγωγικός». Ας εξετάσουμε εδώ καθαρά πρακτικές μεθόδους για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί, πιο ήρεμοι στη δουλειά και τελικά πιο ευτυχισμένοι.

1/ Κοιμηθείτε τουλάχιστον 7-8 ώρες.
Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν πως αν θυσιάσουν τον ύπνο είναι ένας καλός τρόπος να «κλέψουν» λίγο περισσότερο χρόνο για τη δουλειά. Μεγάλο λάθος! Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ανάγκη 7-8 ώρες ύπνου για να λειτουργούν κανονικά το σώμα και το μυαλό τους. Ακούτε το σώμα σας και την πνευματική σας διαύγεια και ποτέ μην υποτιμήσετε τε την αξία του ύπνου θεωρώντας τον χαμένο χρόνο.
2/ Ξεκινήστε νωρίτερα.
Σχεδόν όλοι έχουμε την τάση να χρονοτριβούμε ή να καθυστερούμε σε ραντεβού γιατί όλο  και κάτι προκύπτει. Έχω φίλη που έχει μόνιμα το ρολόι της μισή ώρα πριν γυρισμένο. Η αναβλητικότητα μπορεί να δώσει τη θέση της σε κάτι που είναι καλύτερο και λιγότερο αγχωτικό… Ας ξεκινάμε τα πάντα λοιπόν λίγο νωρίτερα. Αν το πάρουμε απόφαση, τότε όλα θα κυλούν στην ώρα τους!
3/ Άσκηση και υγιεινή διατροφή.
Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής με την παραγωγικότητα στην εργασία. Αντίστοιχης σημασίας με την ανάγκη του ύπνου για το σώμα και τον νου είναι η ανάγκη για γυμναστική και υγιεινή διατροφή. Η άσκηση και το υγιεινό φαγητό προσφέρουν μεγάλα αποθέματα ενέργειας, καθαρίζουν το μυαλό και επιτρέπουν μεγαλύτερη συγκέντρωση.
4/ Κάντε κάτι κατά τη διάρκεια αναμονής.
Έχουμε την τάση να μην κάνουμε κάτι όταν έχουμε ελεύθερο χρόνο. Περνάμε αρκετές ώρες της ημέρας σε δωμάτια αναμονής, σε ουρές σε καταστήματα και τράπεζες, σε χρόνο μέσα στο μετρό ή σε άλλη μετακίνηση κτλ. Σκεφτείτε αν μπορείτε σε αυτόν τον «κενό» χρόνο να κάνετε κάτι παραγωγικό. Διάβασμα, μουσική, σημειώσεις, συζήτηση παραγωγική με κάποιον που δεν θα μιλούσατε στο σπίτι…
5/ Βρείτε χρόνο για να παραμείνετε ακίνητοι.
Σε ένα κόσμο που όλα κινούνται και τρέχουν, πολλοί άνθρωποι δεν βρίσκουν τον χρόνο να παραμένουν ακίνητοι για λίγο. Επιπλέον, είναι μαγικό πόσο καλό μπορεί να κάνει μια στιγμή ακινησίας. Η ενέργεια και η παθητικότητα παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο στη ζωή μας.
Δίνοντας λίγο χρόνο στη ζωή σου για  σιωπή και ακινησία, καταφέρνεις να μειώσεις το άγχος και συνειδητοποιείς πως δεν υπάρχει συνεχώς η ανάγκη για βιασύνη. Επίσης, θα δείτε έτσι και την εργασία σας πιο διασκεδαστική. 
6/  Σημειώστε πρώτα τα πιο σημαντικά καθήκοντα.
Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας της διαχείρισης του χρόνου. Κάθε μέρα, βρείτε τις δυο, τρεις εργασίες που είναι πιο σημαντικές και ολοκληρώστε τις. Αυτό αποτελεί ήδη μια επιτυχία. Μπορείτε να προχωρήσετε σε άλλα πράγματα, ή μπορείτε να αφήσετε τα υπόλοιπα να περιμένουν μέχρι αύριο. Έχετε τελειώσει την ουσιαστική σας εργασία.
7/ Ορίστε προθεσμίες ολοκλήρωσης ή παράδοσης μιας εργασίας.
Αντί να εργάζεστε απλά πάνω σε ένα project και να σκέφτεστε  «θα μείνω εδώ μέχρι να το τελειώσω», προσπαθείτε να σκεφτείτε «θα εργαστώ πάνω σε αυτό τρεις ώρες». Ο χρόνος που εξαντλείται σας πιέζει να συγκεντρωθείτε και να γίνετε πιο αποτελεσματικοί, ακόμα και αν χρειαστεί να κάτσετε λίγο παραπάνω.
8/ Αφήστε λίγο χρόνο ανάμεσα στις εργασίες σας.
Όταν μεταπηδάμε από μια εργασία σε μια άλλη, είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε τη δουλειά μας και να μείνουμε συγκεντρωμένοι και εστιασμένοι στο κίνητρό μας.  Επιτρέποντας στον εαυτό μας να αφήσει λίγο χρόνο ανάμεσα στις διαφορετικές εργασίες, φρεσκάρουμε λίγο τη σκέψη μας. Όταν κάνετε ένα μικρό διάλειμμα, κάντε μια μικρή βόλτα ή κάτι άλλο που σας ευχαριστεί ή σας εκτονώνει. Battery recharge! 
9/ Μην σκέφτεστε συνολικά τη λίστα σας με ”αυτά που πρέπει να κάνω”.
Ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους να κουράσετε τον εαυτό σας είναι να σκεφτείτε όλα αυτά που έχτε να κάνετε. Σκεφτείτε πως καμία παραπάνω σκέψη δεν θα μικρύνει τη λίστα αυτή. Σε αυτό το σημείο, το μόνο που μπορoύμε να κάνουμε είναι να ασχοληθούμε με το πρώτο και βασικό που έχουμε ως προτεραιότητα. Ένα βήμα τη φορά και πάρε μια ανάσα.
10/ Χαρείτε το «μπράβο» έμπρακτα!
Όταν τα έχετε καταφέρει όλα, κάντε το πιο αγαπημένο σας πράγματα, πείτε «μπράβο» στον εαυτό σας, χαρείτε με τους αγαπημένους σας. Χαρίστε στον εαυτό σας, έστω και κάτι μικρό σαν επιβράβευση. Θα σας βοηθήσει να αντέξετε την επόμενη «πρόκληση».

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…