Για πάμε να δούμε από πού το αφήσαμε… Έχουμε, λοιπόν, ήδη λάβει υπόψη το σχέδιο του βιογραφικού μας, έχουμε καταγράψει όλη την προϋπηρεσία μας, καθώς και επιπλέον ρόλους στους οποίους έχουμε απασχοληθεί εθελοντικά. Τι μας λείπει;

Λέξεις Κλειδιά

Έχοντας σχεδόν έτοιμο το βιογραφικό σας, ήρθε η ώρα να το ενισχύσετε με λέξεις που θα σταθούν αρωγοί στην προσπάθειά σας για εύρεση εργασίας. Βλέπετε, το ζήτημα είναι, όχι μόνο να ψάχνετε εσείς για τον κατάλληλο ρόλο, αλλά κι οι εργοδότες να οδηγούνται σε εσάς.

Εύρεση – Προσέλκυση = 1 – 1

Αυτή εξίσωση χρειάζεται να λειτουργεί παράλληλα, ώστε να αποδίδει περισσότερα αποτελέσματα και ένα από αυτά να είναι και το επιθυμητό. Για να θέσετε, λοιπόν, σε λειτουργία έναν τέτοιο «αυτόματο πιλότο», χρειάζεται να «φυτέψετε» τις κατάλληλες – και πιο ταιριαστές στον μελλοντικό σας ρόλο – λέξεις κλειδιά, ανάμεσα στις περιγραφές της προϋπηρεσίας σας. Πώς; Αρχικά, ελέγξτε ενδελεχώς τις αγγελίες που σας ενδιαφέρουν – και μπορείτε, ασφαλώς, να ανταποκριθείτε – καταγράφοντας τις κοινές λέξεις που αναζητούν οι εργοδότες και συνάδουν με το αντικείμενο και την προϋπηρεσία σας. Φροντίστε να τις ενσωματώσετε, όπου φυσικά φαίνεται λογικό και κατανοητό, μες την προϋπηρεσία σας. Έτσι, οι μηχανές αναζήτησης που θα χρησιμοποιήσουν οι recruiters, είτε στην εταιρική τους βάση δεδομένων, είτε στα sites που φιλοξενούν τις αγγελίες τους, θα εμφανίσουν το δικό σας βιογραφικό ανάμεσα στα πρώτα αποτελέσματα υποψηφίων.

Διαβάζεται;

Το παν δεν είναι, το βιογραφικό σας να μπορεί να ανταποκριθεί μόνο στα scan της τεχνολογίας, αλλά πρωτίστως στο scan του ανθρώπινου ματιού. Αν ένα βιογραφικό δεν μπορεί να αναγνωστεί με φυσικό τρόπο, τότε δεν κάνουμε δουλίτσα 😉. Μην ξεχνάτε άλλωστε, όπως έχω αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο, ένας recruiter χρειάζεται το πολύ 9 δευτερόλεπτα για να δει τις πιο σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται στο βιογραφικό σας. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, τόσο η ενσωμάτωση των λέξεων κλειδιών που σας συμφέρει να αναφερθούν, όσο και η σύνταξη του περιεχομένου σας σε συνδυασμό με το format που θα επιλέξετε για να το προβάλει δυναμικά, να βοηθούν τον αναγνώστη πρακτικά, όχι να τον ταλαιπωρούν. Η πληροφορία που θα λάβει εν τέλει, να είναι κατανοητή και «εύπεπτη», ώστε να μπορεί με τη σειρά του να «πολλαπλασιάσει» αυτό το μήνυμα. Κοινώς, να σας διαφημίσει σωστά, είτε μέσα του (αν αυτός λαμβάνει τις αποφάσεις περί προσλήψεων), είτε στον αρμόδιο που θα αποφασίσει αν θα ενταχθείτε στον οργανισμό.

Επανάληψη, μήτηρ πάσης μαθήσεως

Ελέγξτε το, ξανά και ξανά. Πόσες φορές καταλήγουμε να διαβάζουμε το βιογραφικό μας, ή και γενικότερα ένα κείμενο που έχουμε επιμεληθεί και να βλέπουμε να περνούν μπροστά μας «τέρατα» από λάθη. Λάθη που θα έκαναν μόνο αρχάριοι, αλλά που δικαιολογούνται απόλυτα όταν φτιάχνεις περιεχόμενο και το βλέπεις να περνάει από τα μάτια σου εκατοντάδες φορές. Από την πολύ ανάλυση και «κοντινή ματιά» (zoom-in οπτική), είναι πολλές φορές αδύνατο να δούμε τα πράγματα ψύχραιμα και απλά – όπως δηλαδή θα μπορούσε ενδεχομένως ένας εξωτερικός παρατηρητής (zoom-out οπτική). Κι αυτό γιατί εμείς εμπλεκόμαστε συναισθηματικά – μας αφορά. Αυτό και μόνο φτάνει για να προσπερνάμε λεπτομέρειες που θέλουν αλλαγή, βελτίωση, διόρθωση. Συνεπώς, όχι μόνο χρειάζεται να ελέγξουμε κάθε σπιθαμή του βιογραφικού μας πολλάκις, αλλά αυτό να το κάνουμε σε διαφορετικές στιγμές και ημέρες, ώστε να μην είναι κουρασμένο το μυαλό και να δει όσα «χάνει». Αν τώρα θέλετε να είστε απόλυτα σίγουροι, αυτές οι 2 τακτικές θα σας βοηθήσουν πολύ!

  1. Ξεκινήστε να διαβάζετε το βιογραφικό σας από κάτω προς τα πάνω. Έτσι, δεν θα έχει συνοχή στο μυαλό σας και θα μπορέσετε να δείτε απομονωμένα όλα τα στοιχεία που έχετε καταγράψει.
  2. Δώστε το να του ρίξουν μια ματιά, 2-3 άνθρωποι από το κοντινό/φιλικό σας περιβάλλον ή κάποιος σύμβουλος που έχετε στο δίκτυό σας ή συνεργάζεστε. Μπορεί να συλλέξετε χρήσιμη ανάδραση (feedback) και να σας βοηθήσουν να καταλάβετε ότι δεν σκέφτονται όλοι όπως εσείς, πόσο μάλλον ότι ο καθένας αντιλαμβάνεται και διαφορετικά. Ποιος όμως θα σας προσλάβει; Εσείς ή οι άλλοι;

Για να δούμε, θα τα καταφέρετε;

Της Έθελ Αγγελάτου

Copyright: www.shutterstock.com